2010. június 22.

Kiskifli, avagy mit eszik a szülő ha bont



A szombati bontás egyik slágere, Manka mini kiflije volt. Mire én odaértem már csak egy darab félbeharapott példány árválkodott a pulton. Valamelyik gyerek után maradhatott ott. Nem sokat haboztam, befaltam. Megérte.
Közkívánatra itt a recept:

Kiskifli

- 1 kg liszt
- 7 dkg élesztő egy kiskanál cukorral 2 dl tejben felfuttatva
- 1,5 kk só
- 4 dl tej
- 1,5 dl olaj



A közepébe 25 dkg vaj vagy margarin. Ebbe lehet keverni mindenféle fűszereket (én most fokhagymát és őrölt borsot tettem bele)

A hozzávalókból rugalmas tésztát dagasztok, majd a duplájára kelesztem.

Kelesztés után 6 egyforma cipót formálok belőle, és még egy kicsit félreteszem pihenni. Ezután a cipókat egyenként vékony kör alakúra nyújtom, és 8 körcikkre vágom. A széles végekbe teszek egy-egy kanál fűszervajat és szorosan felcsavarom. A tetejét megkenem tojássárgával és sajtot, magokat szórok a tetejére. 200 fokos előmelegített sütőben szép pirosra sütöm.

Könnyedén vegánná tehető a recept, a tejet lehet rizstejjel vagy vízzel is helyettesíteni, ez esetben kisebb mennyiség is elég belőlük. Fő, hogy jó rugalmas, fényes tésztát dagasszunk belőle.


Jó sütögetést!


Manka

1 megjegyzés:

Manka írta...

Látod, látod, megéri korán kelni :) Legközelebb feltétlenül mentek Neked!